.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش ۵۰ درصدی توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران شمار توانخواهان تحت پوشش را در استان حدود ۶۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شمار پوشش این افراد با رشد ۵۰ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش شمال نیوز، فرزاد گوهردهی صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به رشد تقریبی ۹ تا ۱۱ درصدی میانگین دریافت مستمری‌ها نسبت به سال ۹۲ اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم اهداف و برنامه‌های نوشته شده در برنامه ششم توسعه را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی حدود ۶۱ هزار توانخواه در استان تحت پوشش هستند، افزود: از نظر تحت پوشش قراردادن توانخواهان نسبت با سال ۹۲ با رشد ۵۰ درصدی روبرو هستیم و با تمام تدابیری که اتخاذ شد پوشش جامعه هدف رشد یافته است.

وی با عنوان اینکه جمعیت بیشتری از جامعه توانخواه تحت پوشش قرار گرفته است، به افزایش مستمری‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری‌ها براساس بعد خانوار صورت می‌گیرد و در این بخش نیز با رشد مواجه هستیم.

گوهردهی یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت شد و این مبلغ درسال ۹۲ حدود ۸۴ میلیارد ریال بوده است و در حال حاضر بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر از جامعه توانخواه حوزه توانبخشی در مراکز اقامتی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را ۲۹ مرکز ذکر کرد و گفت: یارانه پرداختی به این مراکز در سال جاری رشد یافته است و امسال به ازای هر نفر مقیم در این مراکز، دو میلیون تومان یارانه برای توانخواهان عادی و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای توانخواهان مجهول الهویه پرداخت می‌شود.

وی گفت: رویکرد سازمانی این بوده که توانخواهان و مددجویان در خانه‌ها نگهداری شود اما اگر امکان نگهداری وجود نداشته باشد توانخواهان و مددجویان را به سمت مراکز شبانه روزی و اقامتی سوق می‌دهیم.

وی کوچک کردن مراکز اقامتی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: از سال گذشته در استان مازندران اقدام به راه اندازی خانه‌های حمایتی کردیم.

گوهردهی پرداخت مستمری به افراد دارای معلولیت که در خانه نگهداری می‌شوند را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: یکی از راه‌های حمایت از خانوارهای دارای معلولان شدید، پرداخت مستمری است.

وی با اشاره به گران شدن هزینه‌های کمک توانبخشی گفت: در سال ۹۲ به دو هزار و ۱۲۵ نفر از مددجویان وسایل کمک توانبخشی تحویل شد واین میزان در پایان سال گذشته به بیش از چهار هزار و ۴۵۰ نفر رسید./مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.